Thursday, October 20, 2016

කළු බදාදා - මොකද වුනේ


එක්ටා ගිවිසුමට විරුද්ධව ඒකාබද්ධ වෘතිය වේදියන් වරෙක පාරට බැස්සෝය. දැනුවත් කිරීමේ සම්මන්ත්‍රන පැවැත්වූහ. දේශපාලනික වශයෙන් අග්‍රාමාත්‍යතුමාගේ ස්ථාවරයේ තවමත් වෙනසක් නැත.

එතුමාගේ ස්ථාවරයෙන් අපට කමක් නැත.

ආණ්ඩුවට ඡන්දේ දුන්න මිනිස්සු පවා එක්ටා වලට විරුද්ධය. ඉඳින් ඊලඟ ඡන්දය තීරණාත්මකය.

ඒවාද අපට කමක් නැත. මේ ජනවාරි මාසයේ මම එක්ටා එක සම්බන්ධයෙන් තැබූ සටහනකි.

තවමත් වෘතිකයන්ගේ විරෝධය එලෙසමය. ගිවිසුම අත්සන් කිරීමට ඇත්තේ තවත් දවස් ගනනකි. ඊයේ දිනයේ බොහොමයක් වෘතිකයන් ෆේස් බුක්වල (සහ අනෙකුත් සමාජ ජාල වල) තමන්ගේ ප්‍රොෆයිල් පික්චර් එක සහ කවර් ෆොටෝ එක කළු පැහැයෙන් දමා කළු බදාදා ලෙස විරෝධයක් පැවැත්වූහ. මමද එම විරෝධතාවයට එක් වූයෙමි. මේ ඒ විරෝධය ගැන මගේ අදහසයි.

කෙටියෙන්ම පවසනවානම් මට හැඟෙන ආකාරයට මේ විරෝධය තරමක් අසාර්ථකය. ඒකට හේතු බොහොමයකි

තොරතුරු තාක්ෂන වේදීන් අතර අසමගිය මින් එකකි. එකම කාර්යාලයේ වැඩකරන විවිධ අදහස් ඇත්තවුන් මෙය බොහෝවිට “ පර්සනල් “ ගනිති. අරූ දැම්ම හන්දා මම දාන්නේ නැත.

තවත් පසුගාමී අදහස් බොහොමයක් මුහුණු පොත හරහා මම දැක්කෙමි.

තවත් අය මේක අපිට ආදාල නෑනේ යන ලේබලයෙන් සිටියහ. තමන්ට දැනෙන්නනම් තමන්ට කෙළවෙන්නම ඕනෑය. අනිත් අයගේ වෘත්තීන්ට මේවා අදාලවනවිට පෙරහැර ගොස් අහවරය

තවත් අය එක්ටා එකේ ඇති කරුණු විමසති. එක්ටා එකේ ඇති අන්තර්ගතය නොදැන විරුද්ධවීමට නොහැකියයි පවසති. මට දැනෙන විට අන්තර්ගතය දැනගන්නාවිට ගිවිසුම අත්සන් කොට හමාරය. අන්තර්ගතය වසන් වන්නේ ඇයිද යන්න තවමත් මට ප්‍රශනයකි.

තවත් සමහරු දැන් ප්‍රොෆයිල් එක මාරු කලහම මොකද වුනේ යයි විමසති. ඇත්ත තමාය. මුකුත් වෙලා නැතිය. ප්‍රොෆයිල් පික්චර් එකක් මාරු කල පමනින් රාජතාන්ත්‍රික ගිවිසුමක් අවලංගු නොවේ. පැරීසියට ISIS ගහපු වෙලාවේ ප්‍රේ ෆෝ පැරිස් යයි ප්‍රොෆයිල් පික්චර් මාරු කරපු අය ලංකාවට හොඳක් වේ යයි හීනෙන් වත් නොසිතන ගිවිසුමකට විරුද්දව ප්‍රොෆයිල් පික්චර්ස් මාරු නොකලහ. ඇත්තටම පැරීසියට ගහපු වෙලාවෙ ප්‍රොෆයිල් එක මාරු කලහම මොකද වුනේ?

ක්‍රිකට් ක්‍රීඩකයන් ඇතැම්විට කළු පටි බැඳගෙන ක්‍රීඩා කරති. පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රීලාද සමහර විට එසේය. ඉතින් පටියක් බැන්දා කියල මොකද වෙන්නෙ කියලා කවුරුත් අසන්නේ නැතිය.

FB එකේ අය තරමක් දැනුවත් වී සිටියහ. නමුත් ටුවිටරේ එවැන්නක් මා දුටුවේ නැත. සාපේක්ෂව බොහෝ දෙනෙක් මේ ගැන නොදැන සිටි බව නම් මට පුද්ගලිකව හැඟුනි.


මෙය ඉතා සාමකාමී, නිවාඩු දැමිය යුතු නැති, අතින් වියදම් නොවන, කාළය ඉතුරුවුන විරෝධතාවයකි. මෙවැනි විරෝධතාවයකටවත් සහයෝගය නොදක්වන වෘත්තිකයින් ගැන කවරකතාද?

No comments:

ශිෂ්‍යත්වෙත් එක්ක අතුරු කතා

පහේ ශිෂ්‍යත්වෙ ඉවරයි. පළවෙනියො දෙවනියො තේරිලත් ඉවරයි. පාස් වෙච්ච දරුවො සතුටු වෙලත් ඉවරයි. ෆේල් වෙච්ච දරුවො දෙමව්පියන්ගෙන් මෝඩයා පොල් බ...